Woeffiesdag - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu Woeffiesdag - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu

Woeffiesdag

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

12 Maart 2015 | Cambodja, Preah Seihanouk

Het was weer een super leuke dag. Elke keer komen de kinderen in Kleang Leu aangerend als ze de Tuk Tuk horen. Ze roepen dan in koor halloooo!!!
En elke keer zijn ze even entousiast als ik vertel wat we gaan doen. Vandaag hebben we een woeffiesdag gehad. Dat wil zeggen ik heb geprobeerd door middel van plaatjes en een speelgoed knuffelhond de kinderen bij te brengen dat honden ook gevoel hebben. En dat het dus niet goed is om ze te knijpen, schoppen of b.v. puppy's aan een poot op te tillen. Ze verteld dat honden het fijn vonden om een aai te ktijgen. Ze mochten aan het eind van de les allemaal de knuffelhond op tillen zoals het hoort. Schattig om te zien hoe ze hun best deden. We gaan dit nog een paar keer oefenen en dan maar hopen op een beter leven voor de honden hier.

Tijdens de rit naar Kleang Leu neb ik o.a. erg genoten van de prachtige Lotus bloemen die rijkelijk bloeien. Ik blijf ze geweldig vinden! Wat een schoonheid.

• 12 Maart 2015 - 16:05

Inge:

Wat goed van je! Net of je even thuis bent met je woeffies;).
    Liefs, Inge

• 12 Maart 2015 - 16:09

Linda:

Ik zie het helemaal voor me dat de kindjes heel voorzichtig en lief de knuffel
    hond om de beurt voorzichtig optillen...
    Hoe kan het ook anders dat een hondenvriend zoals jij de kinderen wil leren dat ze lief voor de woefjes
    moeten zijn!
    En ook heel goed van je, een dier verdiend het ook om met respect te worden behandeld!
    Geniet maar lekker van alles daar lieve mama! xxx

• 13 Maart 2015 - 08:43

Wilma:

Ik zie het al voor me, al die puppy's de lucht in......voor onze begrippen zo zielig!! Volgende keer Bo maar mee!

• 13 Maart 2015 - 10:15

Wouter:

Een pracht idee, je moet ergens beginnen...treat all things with kindness!

• 15 Maart 2015 - 12:33

Wilma Huizinga:

Wat goed Tineke dat jij ze dat bij wilt brengen. Er is natuurlijk niet alleen veel mensenleed, maar ook dierenleed. Wat zijn onze woeffies dan verwend.