Zegen, spelletjes en de Tuk Tuk. - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu Zegen, spelletjes en de Tuk Tuk. - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu

Zegen, spelletjes en de Tuk Tuk.

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

20 Maart 2015 | Cambodja, Preah Seihanouk

Net na het eten nog even een wandeling gemaakt. Kom ik een monnik tegen die me uitgebreid begint te zegenen. Uit fatsoen liet ik hem maar even begaan. Toen hij klaar was deed hij mij een armbandje om en zei $5,- Ik zei de groeten en gaf hem het armbanje terug. Er zijn ook hier grenzen. En zo maak je van alles mee. Vandaag kring spelletjes met de kinderen gedaan en ze allen weer voorzien van een lolly. Het was weer super gezellig.

Soms zie je hier zo'n erbarmelijke armoede te genant om er een foto van te maken. Eigenlijk zou ik het wel willen om jullie te laten zien hoe erg het is.

Mao zijn Tuk tuk destijds geschonken door vrienden van Janneke en Tineke en dorpsgenoten uit Midlaren was aan een opknapbeurt toe, dat is inmiddels gebeurd. Zo'n ding heeft veel te lijden in het tropenklimaat en op de slechte wegen. Toen hij nieuw was had hij de kleur rood. Later was hij verkleurd in een menieachtige kleur. En nu zijn de slechte plekken weer gerepareerd en is hij blauw. Zo kan hij er voorlopig weer tegen.

• 20 Maart 2015 - 16:57

Inge:

Haha, God bless you for 5 euro! Als het zo gemakkelijk zou zijn... Tsjaa, de armoede is hier niet voorstelbaar ws. Fijn dat de tuk tuk weer mooi gemaakt is! Liefs, Inge

• 20 Maart 2015 - 17:05

Linda:

Je kan iniedergeval gezegend het weekend in!
    Fijn voor Mao dat zijn tuk tuk weer opgeknapt is.
    Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk blijft om te zien hoe erg de armoede daar is, oneerlijk is het!
    Elke keer als ik dit van jou lees dan besef ik hoe goed wij het hier hebben.
    Goed weekend, liefs Linda xxx

• 20 Maart 2015 - 17:08

Janneke V.d.Heide:

mooi dat Mau zijn tuktuk weer op orde is, kan hij er weer een poos tegen!! maar als je na gaat dat de tuk tuk dagelijks wordt gebruikt is het eigenlijk ook wel logisch dat onderhoud belangrijk is, gelukkig dat het kan. groetjes daar!!
    liefs Janneke

• 21 Maart 2015 - 11:41

Trienke :

He lieve vrouw. Val je nou ook af in die hitte want dan kom ik eraan!!

Het is heerlijk om jou mail te lezen hoe erg de "ïnhoud " van de mail ook is oa: kind meegeven en de bittere armoede. Hier was gister in het nieuws wat voor salarisverhoging de bankiers krijgen! tonnen!! en waar de politiek achter staat!! Her is iets goed mis in de wereld. Ik werd er terstond onpasselijk van.

Het maakt het mij altijd blij als ik je lees. En het mooie samenzijn met de kinderen .. oohhh! Tineke even lezen denk ik dan. Mijn andere mail is zo vreselijk saai!!

Fijn van de TUK Tuk dat de auto het weer doet. Wat klingt dat toch leuk he, TukTtuk
    We horen
    doeiiix

• 21 Maart 2015 - 13:45

Roelof & Frouke:

Wat een belevenissen allemaal Tineke. En wat schrijf je leuk! En dan heb je ook nog tijd om onze facebook-pagina te liken: bedankt hè!