Wat een heerlijke dag! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu Wat een heerlijke dag! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu

Wat een heerlijke dag!

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

31 Maart 2015 | Cambodja, Preah Seihanouk

Gisteravond ben ik nog even naar een restautant hier vlak bij geweest. Ze hebben daar elke avond live muziek. Nou daar kreeg ik geen spijt van. Wat een fantastische band met een zangeres en zanger. Ze waren allebeide goed maar de man heeft een stem waar je kippenvel van krijgt. Welk lied je hen ook vroeg te zingen ze deden het!

Vandaag ben en ik met Bunthoeum op stap geweest. Bunthoeum is een Vietnameese Tuk Tuk rijder. We zijn naar Mekong eiland geweest. Met Tuk Tuk en al op een grote veerboot de Mekong rivier over. Eerst moesten we een eind naar beneden door net mulle zand en dan op de boot. Er gingen auto's brommers en mensen mee. Maar omdat het er allemaal nogal erg anders uitzag dan bij de boot van Ameland besloot ik er maar te voet op te gaan. Er af was ook een heel gedoe, maar we kwamen allemaal veilig aan de overkant. Wat een schitterend eiland, ik heb mijn ogen uit gekeken. Bunthoeun kon veel vertellen over het eiland. Er zijn daar veel mensen die weven. Het weefgebeuren hebben we van dicht bij bekeken.ongelofelijk hoe ze van rag dunne draden de mooiste stoffen weven! Verder gereden kwamen we op een gegeven moment op een prachtige plek. In het water van de rivier stonden allemaal schattige hutjes. Een vlonder met een dakje er boven. Bunthoeum gaf aan dat ik het water in moest lopen naar zo'n hutje toe. Mmmm heerlijk even in het koele water. Op de vlonder zittend zag ik hoe prachtig net uitzicht was! Het was net een sprookje! Bunthoeum kwam naast me zitten. Even later kwam een vrouw door het water lopen met van alles op haar hoofd dragend. Het was een grote schaal met heerlijk eten. Gebraden kip en allerlei Cambodjaanse gerechten. Drankjes had ze ook bij zich. Ik voelde me echt net een princes uit een sprookje! Na het eten zijn we terug gereden langs de mooiste plekjes.

Het viel me op het eiland weer op hoe ontzettend vriendelijk de Cambodjanen zijn. Ik probeer ijverig de Khmer taal een klein beetje onder de knie te krijgen, maar dat is niet eenvouwdig! Ik vind hun groet ook zo prachtig, handen tegen elkaar aan voor de borst. En als je iemand tegen komt krijg je gegarandeerd een stralende glimlach toegeworpen.

's Morgens vroeg en in het begin van de avond zie je in parken en op pleinen heel veel volwassen Cambodjanen bewegen op muziek. Dat is zo'n vrolijk gezicht. Het nodigd erg uit om mee te doen en dat doe ik dan dus ook.

De foto's zet ik er morgen even bij.

  • 31 Maart 2015 - 15:53

    Inge:

    Wauw, klinkt wel erg mooi allemaal! Geniet nog maar even van de warmte en de lieve mensen. Hier is het vandaag een stormdag met veel omgewaaide bomen. Brrr... Ben Jalours op je! Dikke kus, Inge

  • 31 Maart 2015 - 16:05

    Gea:

    Wat heerlijk om weer ander stukje van Cambodja te leren kennen Ik denk dat je nog lang niet uit bent gekeken En wie weet wat je allemaal nog tegen komt GENIETEN !!! xxx

  • 31 Maart 2015 - 19:22

    Linda:

    Wat weer een belevenissen voor jou vandaag,
    Mooi om allemaal mee te maken zeg!
    Fijn dat de mensen allemaal zo vriendelijk zijn, zouden we hier een voorbeeld aan kunnen nemen.

    Hier in Nederland vandaag een enorme storm, mijn schutting is helemaal kapot, zelfs de palen zijn uit de grond gerukt, man wat een wind, ik heb lopend boodschappen gedaan, fietsen was bijna niet te doen.

    Morgen nog en dan donderdag terug vliegen naar huis,
    Geniet nog van de laatste dag daar!!
    Liefs Linda xxx

  • 01 April 2015 - 11:53

    Janneke:

    Wow, wat een verhalen! Aan de reacties te lezen zijn we allemaal een tikkeltje jaloers op je: fijne, blije mensen om je heen, zomer, tuk tuk, prachtige natuur, lieve vrienden en lieve, mooie kinderen. Die laatsten heb je hier ook, maar voor de rest.....En wij ons hier druk maken over de ABN, het slechte weer enz. Goeie vlucht terug en ik hoop je snel te horen/zien.
    Tot volgende week of zo!
    Liefs,
    Janneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Mijn zoveelste reis

Naar 'mijn' kinderen in Kleang Leu!

Recente Reisverslagen:

01 April 2015

Luxe kamer met zwembad.

31 Maart 2015

Wat een heerlijke dag!

30 Maart 2015

De stad.

29 Maart 2015

De bruiloft!

27 Maart 2015

Weer in Phonm Penh
Tineke

Vandaag 25 januari maak ik mijn dagboek vast aan. Op 3 maart vertrek ik naar Cambodja. Ik logeer net als eerdere keren bij Jan en Narrat in Guesthous Orchidee in Sihanoukville. Een goede en gezellige plek! Ik verheug me er op "mijn" kinderen in Kleang Leu en hun ouders weer te ontmoeten en te zien hoe het met ze gaat.

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 11722

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 03 April 2015

Mijn zoveelste reis

29 Maart 2015 - 29 Maart 2015

De Bruiloft!

Landen bezocht: