De bruiloft! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu De bruiloft! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu

De bruiloft!

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

29 Maart 2015 | Cambodja, Preah Seihanouk

Voor de Khmer is het heel gewoon maar voor mij was het vroeg gisteren om 5.00 uur opstaan. Om half 7 ging ik per Tuk Tuk naar Diamond eiland. De naam zegt het al, het is de mooiste en duurste plek in Phnom Penh om je bruiloft te vieren. Aangekomen werd ik hartelijk ontvangen door de familie.
Iereen kwam in peredure auto's aan maar ik gezellig in een Tuk Tuk haha.
Het hele gebeuren die morgen was een aaneenschakeling van ritueelen.
Mooi om te zien maar soms duurde het wat lang naar mijn mening. Tussendoor werd een ontbijt geserveerd. Rijstsoep en gestoomde broodjes rijkelijk gevuld met vlees. De dames zagen er allemaal geweldig mooi uit!!Het bruidspaar heeft zich in de morgen meerdere keren omgekleed.
Na de ritueelen werd de luch op tafel gezet en 's middags ging iedereen zijn eigen gang. Vanaf half 5 werd iedereen weer verwacht omgekleed en wel.
Om half 7 was het dinertime. Prachtige schalen met Khmer voedsel werden op de tafels gezet. En het werd gegeten met stokjes! Ik overweeg dat thuis ook te doen, volgens mij een prima middel om af te vallen! Tijdens het diner speelde er een live band. Khmer muziek, het past daar maar ik luister toch liever naar de blues. Na het diner kon er gedanst worden. Al met al een belevenis om deze bruiloft mee te maken!
Tersg in het hotel kon ik niet op internet komen vandaar nu het verslag vanuit een intenet cafe.

  • 29 Maart 2015 - 09:28

    Gea:

    Dit is toch een hele belevenis en super om dit mee te mogen maken Maar dan is het verschil toch wel erg groot tussen arm en rijk Maar goed dit maak je misschien nooit meer mee en weer heel veel beleeft om op terug te kijken Geniet nog even en tot gauw xxx Gea

  • 29 Maart 2015 - 11:25

    Linda:

    Leuk om te lezen hoe de bruiloft verliep,
    mooie foto's ook om een indruk van het hele gebeuren te krijgen.
    Weer een hele belevenis voor jou! xxx

  • 29 Maart 2015 - 12:44

    Mannie Nieboer:

    Hallo Tineke.
    Een prachtig verhaal over die bruiloft en leuk om het ook eens op een andere
    mannier mee te maken.
    Geniet nog maar eventjes met volle teugen want nog een paar dagen en
    je bent weer op de reis terug.

    Lieve Tineke een groet van mij en voor iedereen daar en tot ziens

  • 29 Maart 2015 - 16:01

    Inge:

    Haha, jij gezellig met de tuk tuk. Leuk om mee gemaakt te hebben. Eten met stokjes is idd een hele uitdaging. Ik heb nog wel een paar voor je hoor;). Nog een paar dagen en dan mag je fijn je eigen Blues weer horen! Liefs, Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Mijn zoveelste reis

Naar 'mijn' kinderen in Kleang Leu!

Recente Reisverslagen:

01 April 2015

Luxe kamer met zwembad.

31 Maart 2015

Wat een heerlijke dag!

30 Maart 2015

De stad.

29 Maart 2015

De bruiloft!

27 Maart 2015

Weer in Phonm Penh
Tineke

Vandaag 25 januari maak ik mijn dagboek vast aan. Op 3 maart vertrek ik naar Cambodja. Ik logeer net als eerdere keren bij Jan en Narrat in Guesthous Orchidee in Sihanoukville. Een goede en gezellige plek! Ik verheug me er op "mijn" kinderen in Kleang Leu en hun ouders weer te ontmoeten en te zien hoe het met ze gaat.

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 11711

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 03 April 2015

Mijn zoveelste reis

29 Maart 2015 - 29 Maart 2015

De Bruiloft!

Landen bezocht: