Kralen in het haar. - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu Kralen in het haar. - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu

Kralen in het haar.

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

24 Maart 2015 | Cambodja, Preah Seihanouk

Het was weer een heerlijke dag. Met Mao ben ik naar het vissersdorp hier niet ver vandaan geweest.daar leven de mensen ook in armoede. De kinderen op ern lolly getrakteerd en speelgoed gebracht.

Daarna zijn we naar Kleang Leu gegaan. Leu betekent hoog. We moeten dus behoorlijk klimmen met de Tuk Tuk en elke keer als ik hier kom is de weg omhoog een stuk slechter geworden. En zo is het elke dag weer spannend of de Tuk Tuk de tocht naar bover gaat redden. Maar tot nu toe, houd hij zich dapper.

Ik heb eerst figuren van glinsterende steentjes en bloemetjes op papier gemaakt met de kinderen.

Daarna zijn we met de kleine gekleurde elastiekjes aan de slag gegaan, de mooiste armbanden en halskettingen werden er gecreeerd en niet alleen door de kinderen. De moeders en de oma's deden dapper mee. Zo leuk!

Bij de meisjes heb ik kralen in het haar gemaakt, met kralen die daar speciaal voor bestemd zijn. De dametjes konden niet wachten tot ze aan de beurt waren. Ze vonden het geweldig. Het stond ook erg schattig.

De foto's die ik vandaag gemaakt heb zal ik morgen bij dit verslagje plaatsen.



  • 24 Maart 2015 - 16:20

    Inge:

    Leuk om te lezen hoe creatief jullie weer bezig zijn geweest. X Inge

  • 24 Maart 2015 - 17:43

    Gea:

    Heerlijk om te horen dat ze super blij zijn met de knutselmomentjes Vooral als het blinkt en glittert Ze krijgen er vast geen genoeg van Elke dag is weer een verrassing voor hun TOPPIE XXX Gea

  • 25 Maart 2015 - 09:39

    Jochem:

    Heey 10neke ze zijn daar blij met hele kleine simpele dingetjes waar wij de waarde niet meer van inzien, kunnen wij allemaal wat van leren, maar die kraaltjes kan ik mij ook bij aanmelden? lijkt mij ook wel leuk.
    Maar je krijgt zo wel veel waardering voor wat je doet en dat verdien jij ook, respect voor wat jij allemaal voor hen over hebt en doet.
    Ik hoop dat je nog veel leuke dingen meemaakt en mag doen voor de mensen daar en geniet er maar lekker van want voor je het weet ben je weer terug in het verwende Nederland.
    Veel liefs en tot laterz X

  • 25 Maart 2015 - 10:33

    Janneke V.d.heide:

    Hoi Tineke,
    mooie foto's!! je bent waar je moet zijn.
    liefs Janneke

  • 25 Maart 2015 - 12:02

    Linda:

    Lieve mama, als ik de foto's bekijk valt het me steeds op dat je zo blij kijkt,
    Ik zie dat je echt geniet daar!
    En je creativiteit komt hier goed van pas, allemaal blije kindertjes.
    Liefs Linda xxx

  • 30 Maart 2015 - 09:46

    Rietje:

    leuk Tineke jammer dat ik nu je verslag eerst lees maar beter laat dan nooit en .. ik geniet met volle teugen van jouw belevenissen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Mijn zoveelste reis

Naar 'mijn' kinderen in Kleang Leu!

Recente Reisverslagen:

01 April 2015

Luxe kamer met zwembad.

31 Maart 2015

Wat een heerlijke dag!

30 Maart 2015

De stad.

29 Maart 2015

De bruiloft!

27 Maart 2015

Weer in Phonm Penh
Tineke

Vandaag 25 januari maak ik mijn dagboek vast aan. Op 3 maart vertrek ik naar Cambodja. Ik logeer net als eerdere keren bij Jan en Narrat in Guesthous Orchidee in Sihanoukville. Een goede en gezellige plek! Ik verheug me er op "mijn" kinderen in Kleang Leu en hun ouders weer te ontmoeten en te zien hoe het met ze gaat.

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 11726

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 03 April 2015

Mijn zoveelste reis

29 Maart 2015 - 29 Maart 2015

De Bruiloft!

Landen bezocht: