Afscheidsfeestje - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu Afscheidsfeestje - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu

Afscheidsfeestje

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

26 Maart 2015 | Cambodja, Preah Seihanouk

Gisteravond hebben we een feestje gebouwd in Kleang Leu. Een afscheidsfeest. Want vandaag was ik hier voor het laatst. Morgen ga ik naar Phnom Penh, maar daarover straks meer. We hebben grote flessen Cola en twee grote zakken ijsklonten gekocht. In Kleang Leu het ijs in een geisoleerde bak gedaan en daarna de Cola er bij. En toen de plastiek bekers vullen. Voor de kinderen is dit een traktatie en ze kregen er ook nog wat lekkers bij. Verder kregen ze allemaal een armbandje die als je ze om deed verschillende kleuren licht gaven. Zoiets hadden ze nog nooit gezien laat staan gehad. Ze gingen uit hun dak van vreugde! Op een gegeven moment stonden ze in een grote kring en telden tot drie en gooiden dan de lichtgevende armabandjes te gelijk in de lucht onder groot gejuig. Het leek wel vuurwerk. Het was zo leuk de kinderen zo blij te zien! De kids gaven aan het helemaal niet leuk te vinden dat ik weer vertrek. En ik ben ook helemaal niet goed in afscheid nemen. Ik vind het moeilijk om ze weer achter te moeten laten.Ik ga ze missen! Maar gelukkig is er in Nederland veel wat me lief is en daar kom ik heel graag voor terug!!!

Morgen ga ik dus naar Phom Penh. Ik ben uitgenodigd voor de bruiloft van de jongste dochter van Narat de 28e. En dat wordt een geheel andere bruiloft dan die in kleang Leu. De tegenstelling zal groot zijn. Het verschil is arm en rijk. In Cambodja is het vroeg dag. De bruiloft begint al om 7.00 uur 's morgens. De dames gaan in gala en dragen dure juwelen. Ze zijn allen zwaar opgemaakt. En dan gaan ze zich half wege de dag ook nog eens omkleden! Omdat ik dit van te voren niet wist heb ik helemaal geen uitgaanskleding bij me. Op de markt heb ik een zwarte lange jurk gevonden waar ik 25000 riel voor betaalde. Dat is ongeveer $5. -Voile vestje van me zelf er over en ik ben klaar voor de ochtend. Daarna een mooie lap stof gekocht voor $10.- en er een lange jurk van laten maken voor $8.- Kan iemand nog wat juwelen sturen? Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan.

Na de bruiloft blijf ik nog een paar dagen in Phom Penh. Daar is mook genoeg te beleven. Dat lezen jullie dan wel weer.

Vandaag de schoolreseltaten gezien van de kinderen die financieel gesteund worden door project Lotus. Ze doen het allen goed!

Verder afscheid genomen van alle bekenden hier.

Groetjes uit Sihanoukville! Tineke




  • 26 Maart 2015 - 14:40

    Wilma P:

    Wat leuk, zo'n buitenlandse bruiloft! Ben heel benieuwd!!!

  • 26 Maart 2015 - 14:43

    Inge:

    Afscheid nemen is nooit leuk. Wel leuk dat de kinderen zo blij met jou zijn en met het feestje. Hihi, ik zeg maak een mooie ketting van elastiekjes;). Ik wens je een hele goede reis en hoop dat je een leuke bruiloft hebt. We horen het wel weer! Heel veel liefs Erwin, Martijn en Inge

  • 26 Maart 2015 - 15:10

    Wouter:

    Fijne verhalen uit Kleang Leu, mooi om te lezen én er een goed beeld bij te hebben. Heel veel plezier bij de bruiloft!!!

  • 26 Maart 2015 - 16:06

    Hanka:

    Ik kan me heel goed voorstellen dat de kinderen en jij elkaar zullen missen! Geniet nog lekker van je laatste dagen in Cambodja.

  • 26 Maart 2015 - 17:50

    Bart:

    Ha, die oorbellen zijn cool liefs

  • 26 Maart 2015 - 19:14

    Gea:

    Joh wat is de maand snel voorbij gegaan Wat zullen de kids de knutselmomenten gaan missen En je bent een bofkont om zo n bruiloft mee te mogen maken Geniet ervan Dikke Knuf

  • 26 Maart 2015 - 20:37

    Linda:

    Afscheid nemen van "je lieve kinderen" ja dat is niet leuk, wat zullen ze je gaan missen!
    Goede reis morgen en ik hoop dat je nog een hele fijne laatste week hebt in Phom Penh.
    Geniet van de bruiloft en alles eromheen!
    Liefs Linda xxx

  • 26 Maart 2015 - 23:01

    Janneke V.d.Heide:

    ach ja afscheid nemen, zij gaan weer verder zoals het was. De tijd en plezier wat ze met jou hebben is zo mooi !! nog fijne dagen
    liefs Janneke

  • 28 Maart 2015 - 11:21

    Wilma Huizinga:

    Wat kan je kinderen dan toch blij maken met iets kleins. Geweldig. De bruiloft zal wel een grote belevenis zijn, maar daar horen we je vast nog over.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Mijn zoveelste reis

Naar 'mijn' kinderen in Kleang Leu!

Recente Reisverslagen:

01 April 2015

Luxe kamer met zwembad.

31 Maart 2015

Wat een heerlijke dag!

30 Maart 2015

De stad.

29 Maart 2015

De bruiloft!

27 Maart 2015

Weer in Phonm Penh
Tineke

Vandaag 25 januari maak ik mijn dagboek vast aan. Op 3 maart vertrek ik naar Cambodja. Ik logeer net als eerdere keren bij Jan en Narrat in Guesthous Orchidee in Sihanoukville. Een goede en gezellige plek! Ik verheug me er op "mijn" kinderen in Kleang Leu en hun ouders weer te ontmoeten en te zien hoe het met ze gaat.

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 11730

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 03 April 2015

Mijn zoveelste reis

29 Maart 2015 - 29 Maart 2015

De Bruiloft!

Landen bezocht: