Dansen op het strand! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu Dansen op het strand! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu

Dansen op het strand!

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

07 Maart 2015 | Cambodja, Preah Seihanouk

Vanmorgen eerst naar de markt geweest. Kartonachtig papier gekocht om knuselwerkjes voor te bereiden voor de kinderen in Kleang Leu. Morgen gaan we er een gezellige dag van maken. De bruiloft waar ik voor uitgenodigd ben is morgen ook. Op het moment is er een grote markt hier bij het strand. Er staan kramen uit Vietnam, Thailand en Cambodja. Het is een drukte van belang. Wat nooit zal wennen zijn de straat-kinderen die druk bezig zijn lege blikjes en plastiek flesjes te zoeken. Als ze een enorme hoeveelheid verzameld hebben kunnen ze het inleveren en krijgen ze daar een klein beetje geld voor om wat eten te kopen. Aan het srand was het feest, muziek en op sommige plekken waren mensen aan net dansen. Ik heb eten en drinken voor de straatkinderen gekocht, ik schrik er elke keer weer van met welke gretigheid ze het naar binnen werken, ze hebben geen trek maar honger. Toen het eten op was zei ik, let's dance. Aarzelend keken ze elkaar aan maar toen er eentje begon deden de anderen al gauw mee. Wat was het schattig om die groezelige blijde snoetjes te zien. Het liefs zou ik ze mee willen nemen maar dat gaat niet. Daarom houden we het bij geluksmomentjes. In de volgende week zal ik foto's plaatsen.

  • 07 Maart 2015 - 17:48

    Linda:

    Wat toch erg dat die arme kinderen zo'n honger hebben,
    ik kan me voorstellen dat het pijn doet omdat te zien.
    Fijn dat je ze voor heel even een geluksmomentje kon bezorgen!
    Veel plezier met de gezellige knutsel dag morgen, en natuurlijk ook veel
    plezier op de bruiloft.
    xxx

  • 07 Maart 2015 - 19:10

    Gea:

    super wat je al weer gedaan hebt voor de kids Wat zullen ze blij geweest zijn Het is iedere dag weer verasssend wat je te zien krijgt Maar geniet er van xxx

  • 08 Maart 2015 - 09:02

    Hanka:

    Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen. Wat genieten is het voor jullie allen daar!
    Groetjes Hanka , swiffer en Boris

  • 08 Maart 2015 - 10:46

    Wilma H:

    Dag lieverd, wat fijn dat je weer zoveel kunt betekenen voor die kinderen daar. Wat een belevenis dat je bent uitgenodigd voor de bruiloft. We zijn benieuwd naar de foto's.

  • 08 Maart 2015 - 15:26

    Els:

    Wat is het toch mooi dat je kinderen zo blij kan maken. Heel bijzonder ook dat wij met een tijdsverschil van 11 uur elkaar zo kunnen volgen. Xxx

  • 08 Maart 2015 - 15:36

    Inge:

    Wat prachtig dat je met bijna niets de kindertjes zo gelukkig kan maken. Daar doe je het voor! Veel plezier op de bruiloft morgen. Ben benieuwd te horen hoe het was! Liefs Inge

  • 09 Maart 2015 - 03:14

    Tineke Wiggers:

    Leuk en gezellig om jullie reacties te lezen. Hanka wat leuk dat je me ook volgt.

  • 10 Maart 2015 - 11:37

    Elly:

    Lieve Tineke,
    Wat ben je toch een bijzondere vrouw. Je schenkt geluk. Mooier kado is er niet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Mijn zoveelste reis

Naar 'mijn' kinderen in Kleang Leu!

Recente Reisverslagen:

01 April 2015

Luxe kamer met zwembad.

31 Maart 2015

Wat een heerlijke dag!

30 Maart 2015

De stad.

29 Maart 2015

De bruiloft!

27 Maart 2015

Weer in Phonm Penh
Tineke

Vandaag 25 januari maak ik mijn dagboek vast aan. Op 3 maart vertrek ik naar Cambodja. Ik logeer net als eerdere keren bij Jan en Narrat in Guesthous Orchidee in Sihanoukville. Een goede en gezellige plek! Ik verheug me er op "mijn" kinderen in Kleang Leu en hun ouders weer te ontmoeten en te zien hoe het met ze gaat.

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 11791

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 03 April 2015

Mijn zoveelste reis

29 Maart 2015 - 29 Maart 2015

De Bruiloft!

Landen bezocht: