Paasfeest - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu Paasfeest - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu

Paasfeest

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

22 Maart 2015 | Cambodja, Preah Seihanouk

Het verkeer is hier nog het zelfde, Alles kris kras door elkaar en als spookrijden beter uitkomt kijkt niemand daar vreemd van op. Het heeft wel iets gezelligs iets gemoedelijks de ossen die gewoon lopen waar ze willen dus ook op de weg. Gelukkig zijn de Cambodjanen rustig van aard, ze vinden het geen probleem om die gene die het hartst rijd voorang te geven. Vandaar dat er weinig ongelukken gebeuren.

In Klaeng Leu was het weer feest vandaag. Paasfeest wel te verstaan. De mensen vertellen mij over hun feesten en ik hen over de onze.
Ben reuze blij met mijn steun en toeverlaat Mr Mao die o.a. voor me tolkt. Anders had ik echt niet uit kunnen leggen hoe het Paasverhaal is. Een klein meisje zei, ik vind het Kerstverhaal mooier.

Verder hebben de kinderen het erg leuk gevonden om met de AH boerderij mini's te knutselen. En we hebben we kroontjes ingekleurd. Dat vonden ze ook super! Mao had op mijn verzoek de ijscoboer gebeld en gevraagd of hij naar kleang Leu wilde komen.
Nou dat was een succes! De man kwam op een brommer en had een kist met ijs bij zich. Daarin lagen plastiek flesjes met bevroren limonade. Met een groot hakmes hakte hij de flesjes in stukken. En zo heb je dan toch een ijsje.

• 22 Maart 2015 - 17:59

Inge:

Weer een heerlijke dag gehad lees ik! Doet je whats app het niet meer? Xxx

• 22 Maart 2015 - 19:12

Janneke V.d.heide:

ik zie bekende gezichtjes wat leuke foto's !! kinderen genieten en jij ook.
    nog veel plezier.

• 22 Maart 2015 - 21:48

Janneke:

Je bent in Nederland al gezegend (met o.a. geweldige kinderen), en nu ook (terecht) in Cambodja. Geeft niet dat je er voor hebt moeten betalen. Alle zegen helpt en je hebt er iemand financieel mee geholpen. Goed toch? Wat ben je daar thuis 10eke. Geeft een warm gevoel in Hollandse maartse dagen.
    Geniet! Je hebt nog 2 weken...........

• 22 Maart 2015 - 22:03

Linda:

Leuke foto's weer!
    En die ijsjes dat was vast even smullen in de hitte....
    Fijn dat je weer een mooie dag gehad hebt,
    liefs en dikke kus Linda xxx